.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنان عجيب يک بخشدار در مازندران

شرق: حدود 20 روز پيش در رسانه ها خبري منتشر شد مبني بر اينكه پليس اصفهان براي روز سيزده بدر ورود اتباع كشور افغانستان را در پارك صفه اصفهان ممنوع اعلام كرد. اين خبر در اولين لحظات پس از انتشار با واكنش شديد و منفي بسياري از رسانه ها و فعالان اجتماعي مواجه شد. حجم اعتراضات به اين اقدام ناپسند به حدي بود كه وب سايتي كه خبر اوليه اين موضوع را انتشار داده بود بلافاصله آن را از روي خروجي خود برداشت. با اين حال اما اعتراضات و واكنش ها به اين مساله و اين نوع نگاه تا چندين روز پس از آن همچنان ادامه داشت.

حالادر جديدترين مورد بر اساس خبري كه «فارس» منتشر كرده است بخشدار مركزي نوشهر حضور اتباع افغان در بخش مركزي اين شهرستان را ممنوع اعلام كرد. بر اين اساس گفته شده است بهمن خواجوند اين مساله را در گردهمايي دهياران بخش مركزي نوشهر اعلام كرد و گفت: «نوشهر شهري توريستي است و وجود افاغنه در اين حوزه به شدت ممنوع است.»

 وي از دهياران خواست نسبت به شناسايي افاغنه به اتفاق فرماندهان پايگاه هاي بسيج اقدام كنند و گزارش فعاليت هاي خود را به واحد سياسي فرمانداري نوشهر اعلام كنند. خواجوند ادامه داد: «مازندران جزء استان هاي معين براي نگهداري افاغنه نيست و بايد هرچه سريع تر آنها را براساس ضوابط از استان خارج كنيم.» با اين حال بسياري از افغان هايي كه در ايرانند داراي مجوز اقامت و كار هستند و همين مساله جواز لازم براي حضور و فعاليت آنها در همه شهرها قلمداد مي شود.

 در همين حال احمد محيط فر جامعه شناس در اين باره به شرق مي گويد: «در مجموع اين كار، كار درستي نيست هم به لحاظ انساني و هم زحمتي كه آنها براي ما كشيده اند و هم ما براي آنها. و اينكه اين چه سياست غلطي است كه مدام در حال توليد بحران است، ولي اين را مي دانم: اينكه در مجموع اقدامي مناسب و متناسب با خواست مردم نيست. ايران طي دهه هاي گذشته يكي از مراكز امن براي افغان ها بوده. هم آنها در اينجا ارتباط برقرار كرده و كار و تحصيل كرده اند و هم ايران از خدمات آنها استفاده كرده است. در مجموع اين ميزباني و ميهماني به صورت نسبي خوب بوده، البته فراز و نشيب داشته اما مطلوب بوده است.»

وي مي افزايد: « فكر مي كنم روي اين اتفاقات بايد كمي تامل كرد چون مغاير است با پيشينه كشورمان. البته اگر يك مورد بود، مي توانستيم به حساب بي سليقگي يك مدير بگذاريم.»


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

مجتبی 4 ارديبهشت 1391
حتماً ما ایرانی ها نژاد برتر از افغان ها هستیم. پس کشورهای پیشرفته حق دارن با ما ایرانی ها همچنین برخوردی داشته باشن. خوب فعلا وجه ما از افغان ها بهتره تا وقت داریم دق و دلیمون را سر اونها خالی کنیم شاید در آینده این فرصت نباشه...
نا شناس 4 ارديبهشت 1391
خوب کجای کار این آقا بد بود؟ایشان نماینده دولته اونها هم مهاجرین غیر قانونی بدون اقامت.فکر می کنید تو بقیه جاهای دنیا با مهاجر بدون گذرنامه و ویزا چه کار می کنن؟من که نمیشناسمش ولی خیلی از این کارش خوشم اومد....شما با مهمانی که شبانه از دیوار خونتون بیاد تو چیکار میکنید؟
اکراسریان 4 ارديبهشت 1391
‏‎ ‎تاسف بارنیست بلکه جای بسی خوشوقتی است
محمدزاده 4 ارديبهشت 1391
آي آقا . بخشدار شما در كياكلا رئيس ستاد انتخاباتي آقاي فاميلا عزير شد كسي حرفي نزد ايراني ها را منع ميكرد كه به فلاني وفلاني راي ندن حالا اون بيچاره هم يه اشتباهي كرد
علی 4 ارديبهشت 1391
ریشه یابی کنید که چرا بخشدار این حرفها را زده ،آیاسوابق افغانها درایران باعث موضعگیری بخشدار نمیباشد،چرا یکطرفه به قاضی میروید.
باقري 4 ارديبهشت 1391
افرين بر اين بخشدار .. خدا ميداند حق شما خيلي بالاتر از اينهاست
fivhl 4 ارديبهشت 1391
اگر آقايان بدانند حضور غير قانوني اتباع افغاني چه پيامدهاي سوء امنيتي و اجتماعي و اقتصادي دارد ديگر اين حرفها را نمي زنند؟ آيا مي دانند اتباع ايراني كه به افغانستان مي روند چگونه با آنها برخورد مي كنند و در زندانها بسر مي برند اما افغاني ها مفت 33 سال در ايران خوردندو بردند كسي به آنها نگفت بالاي چشم شما ابرو؟ آخه مهمان نوازي هم حدي دارد به قول مازندراني ها مهمون اتاشو يا دو شو ؟! حالا از آثار سوء امنيتي آنها يك طرف؟
خبرنگار 4 ارديبهشت 1391
دوستی که نوشت آفرین بر این بخشدار!! بدانند که بخشدار محترم تنها یک روز پس از جلسه سخنان خود را تکذیب و گناه را به گردن خبرگار انداخت!!! بی آنکه بداند شاید خبرنگار صدای او بدون گفتن کلمه غیرمجاز را ضبط کرده باشد!!!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.086 seconds.